Consultanță și contact
Luați legătura
Solicitați o ofertă
Comandați broșuri
Solicitați documente de planificare
Termeni și condiții de achiziție
Termeni și condiții generale de cumpărare
pentru toate societățile din grupul Novoferm din Germania
Statutul 09/24 - Valabil de la 01/09/2024
Acești termeni și condiții de cumpărare se aplică tuturor contractelor de cumpărare și contractelor pentru lucrări și materiale cu și fără servicii auxiliare de instalare în numele
NOVOFERM. Începând cu 01/06/2024, domeniul personal de aplicare se extinde la următoarele companii din grup
- Novoferm GmbH, Schüttensteiner Str. 26, 46419 Isselburg (Reg.: AG Coesfeld HRB 7771)
- Novoferm Vertriebs GmbH, Schüttensteiner Str. 26, 46419 Isselburg (Reg.: AG Coesfeld HRB 12057)
- Novoferm Spare Parts GmbH, Isselburger Straße 31, 46459 Rees (Reg.: AG Coesfeld HRB 13895)
- DSS Docking Solution und Service GmbH, Springrad 4, 30419 Hannover (Reg.: AG Hannover HRB 202851)
- Novoferm Verladetechnik und Service GmbH, Willi-Bleicher-Straße 7, 52353 Düren (Reg.: AG Düren HRB 2646)
- Novoferm tormatic GmbH, Eisenhüttenweg 6, 44145 Dortmund (Reg.: AG Dortmund HRB 14016)
- Novoferm Riexinger Türenwerke GmbH, Industriestraße 12, 74336 Brackenheim (Reg.: AG Stuttgart HRB 320355)
- Novoferm Siebau GmbH, Backeswiese 23, 57223 Kreuztal (Reg.: AG Coesfeld HRB 14898)
denumit în continuare pe scurt NOVOFERM și denumit în continuare "noi", în calitate de partener contractual respectiv al contractantului.
I. Termeni și condiții generale pentru contractele de achiziție și contractele de lucrări
Secțiunea 1: Domeniul de aplicare:
1.1 Efectuăm comenzi în tranzacțiile comerciale cu antreprenori (§ 14 BGB) exclusiv pe baza următorilor Termeni și condiții de cumpărare și de comandă. Acestea se aplică, de asemenea, tuturor tranzacțiilor viitoare cu antreprenorul. Contractantul este antreprenorul în cazul contractelor de lucrări și servicii și vânzătorul în cazul contractelor de cumpărare.
1.2. Termenii și condițiile antreprenorului la care ne opunem în prealabil nu vor deveni parte a contractului. Odată cu executarea comenzii noastre, termenii și condițiile noastre de cumpărare și de comandă sunt recunoscute pentru aceasta și pentru toate comenzile ulterioare, chiar dacă se face trimitere la termenii și condițiile antreprenorului într-o confirmare de comandă, un bon de livrare, o factură sau în altă corespondență din partea antreprenorului.
Secțiunea 2: Comanda:
2.1. Numai comenzile plasate în scris, inclusiv în format electronic sub formă de text, sunt obligatorii. Acordurile verbale sau telefonice, precum și modificările și completările ulterioare la un contract încheiat necesită confirmarea noastră scrisă sau prin telex. De asemenea, comenzile trebuie să fie confirmate de către contractant sub formă de text electronic în termen de două zile lucrătoare.
2.2 Desenele anexate la solicitările și comenzile noastre sunt obligatorii.
2.3 Dovezile, informațiile și documentele însoțitoare referitoare la condițiile-cadru legale privind lucrarea sau obiectul livrării trebuie să fie atașate la confirmarea comenzii în formate de fișier standard (de exemplu, PDF) fără solicitarea noastră.
2.4 Documentele utilizate de contractant în tranzacțiile comerciale cu Novoferm trebuie să includă Numărul comenzii, numărul comisiei, compania grupului, fabrica, centrul de recepție, nr. ID, nr. obiect, textul complet al articolului/descrierea obiectului, cantitățile și unitățile de cantitate, precum și nr. de identificare TVA (pentru importurile din UE).
Secțiunea 3: Obligații de protecție:
3.1 Desenele, modelele, matrițele, șabloanele sau mostrele furnizate de noi rămân proprietatea noastră. Acestea trebuie să fie etichetate ca fiind proprietatea noastră. În cazul în care desenele, modelele, matrițele, șabloanele sau eșantioanele sunt dezvoltate pentru noi în cadrul executării comenzii, acestea vor deveni proprietatea noastră. Contractantul ne transferă în mod exclusiv și irevocabil toate drepturile care decurg pentru noi din executarea comenzii în temeiul Legii privind brevetele, al Legii privind modelele de utilitate și al Legii privind desenele și modelele. Antreprenorul ne acordă în mod irevocabil un drept exclusiv de utilizare și modificare a ilustrațiilor, cum ar fi desene, schițe, mostre etc. elaborate pentru noi în executarea comenzii. Compensația pentru transferul și acordarea acestor drepturi este inclusă în preț în conformitate cu secțiunea 5. Antreprenorul se obligă în mod expres să nu reproducă documentele și obiectele puse la dispoziția sa fără acordul nostru prealabil scris, să nu le pună la dispoziția terților pentru inspecție sau eliminare, să nu le facă accesibile sau să le utilizeze în alt mod în afara comenzilor noastre și să nu livreze terților bunurile fabricate în conformitate cu acestea, fie în stare brută, fie ca produse semifinite sau finite. Antreprenorul este obligat să trateze aceste documente și obiecte, precum și know-how-ul transferat de noi în cadrul relației de afaceri ca secrete de afaceri și să le trateze confidențial. De asemenea, contractantul trebuie să păstreze secrete toate cunoștințele dobândite prin utilizarea acestora; acest lucru nu se aplică în cazul în care acestea devin accesibile publicului fără nicio acțiune din partea sa. Antreprenorul va fi răspunzător pentru orice prejudiciu care rezultă din încălcarea cu vinovăție a acestei obligații.
3.2 Toate documentele și obiectele trebuie să ne fie returnate dacă nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea comenzii. Nu este permisă revendicarea drepturilor de păstrare a documentelor și obiectelor, inclusiv a copiilor realizate.
Secțiunea 4: Condiții de livrare, termene și consecințe ale întârzierii:
4.1. Termenele și datele de livrare convenite sunt obligatorii și se înțeleg ca sosind la locul de primire specificat pe comandă. În cazul în care un astfel de loc nu este specificat, locul de îndeplinire va fi decisiv.
4.2. Livrarea va fi DDP în conformitate cu Incoterms® 2020. Riscul de pierdere accidentală nu va trece la Novoferm până când bunurile nu au fost predate la destinația convenită.
4.3 În cazul în care livrarea sau serviciul este convenit loc liber de instalare, instalarea trebuie să fie efectuată pe cheltuiala contractantului (inclusiv macara sau echipament de ridicare).
4.4 Trebuie să fim informați în timp util cu privire la termenul de livrare. În cazuri excepționale, livrările trebuie să fie notificate electronic sub formă de text până la ora 10.00. Dacă sunt de așteptat întârzieri, contractantul trebuie să ne informeze imediat, indicând motivele și durata preconizată a întârzierii. În cazul unor întârzieri nerezonabile, avem dreptul de a ne retrage din contract.
4.5 Bunurile trebuie să fie livrate la termenele specificate în comandă. Nu suntem obligați să acceptăm livrări în afara acestor ore.
4.6. Fiecare livrare trebuie să fie însoțită de un bon de livrare care să indice numărul comenzii noastre și datele necesare pentru alocarea și trasabilitatea fără echivoc a bunurilor livrate.
4. 7 În ceea ce privește cantitățile, greutățile și dimensiunile, valorile stabilite de noi în timpul inspecției bunurilor primite vor fi decisive.
4.8 Nu suntem obligați să acceptăm livrări parțiale, excedentare sau scurte care nu au fost convenite.
4.9 Livrările și prestațiile nu pot fi efectuate prea devreme sau prea târziu. Livrarea sau prestarea prematură nu are ca rezultat scadența mai timpurie a prețului livrării. Acceptarea necondiționată a unei livrări sau a unei prestații intempestive nu constituie o renunțare la creanțele la care suntem îndreptățiți din cauza livrării tardive.
4.10 În cazul în care este de așteptat o întârziere inevitabilă a livrării, contractantul se angajează să ne informeze imediat cu privire la aceasta și, în același timp, să ofere o nouă dată de livrare. În cazul în care acest lucru se întâmplă după mai mult de 2 săptămâni de la data de livrare convenită, avem dreptul să ne retragem din contract. Contractantul ne poate solicita să decidem cu privire la exercitarea dreptului de retragere în termen de trei zile de la notificarea sa.
4.11 Contractorul este în întârziere dacă termenul convenit nu este respectat. În acest caz, vom avea dreptul la creanțele prevăzute de lege. Toate daunele și costurile suplimentare care decurg din livrările și serviciile întârziate vor fi rambursate de către contractant. Cheltuielile suplimentare pentru modurile de transport accelerate care devin necesare din cauza depășirii termenelor de livrare sau de prestare sunt suportate de către contractant.
4.12 În plus, avem dreptul să ne retragem din contract după expirarea fără rezultat a unei perioade de 2 săptămâni și să solicităm rambursarea cheltuielilor și despăgubiri pentru pierderea încrederii sau daune în locul executării.
4.13 În cazul în care contractantul este în întârziere prin depășirea termenului convenit, avem dreptul de a solicita o penalitate contractuală de 0,3% din valoarea comenzii pe zi lucrătoare, până la un maxim de 5% din valoarea comenzii. În cazul unui contract de muncă, suma contractuală este remunerația convenită; în cazul unui contract de cumpărare, aceasta este prețul de cumpărare convenit. Rezerva aplicării penalității contractuale poate fi invocată în continuare până la plata facturii. Aceasta nu exclude revendicarea drepturilor la despăgubiri ca urmare a nerespectării termenului limită, indiferent de temeiul juridic. Cu toate acestea, penalitatea contractuală se compensează cu o cerere de despăgubiri pentru întârziere.
4.14 Forța majoră ne dă dreptul de a ne retrage din contract în totalitate sau parțial sau de a amâna acceptarea la o dată ulterioară în cazul unor obstacole temporare (greve, blocaje, întreruperi operaționale fără vina noastră etc.). Îl vom informa imediat pe contractant cu privire la acest lucru. În acest caz, contractantul nu are dreptul de a solicita despăgubiri.
Secțiunea 5: Prețuri:
5.1 Prețurile convenite (prețul de achiziție sau remunerația pentru muncă) sunt prețuri fixe, fără TVA. În cazul în care prețurile nu sunt încă stabilite în momentul plasării comenzii, acestea trebuie să fie indicate de către contractant în confirmarea comenzii noastre. Un contract intră în vigoare numai dacă nu ne opunem prețului indicat în confirmarea comenzii în termen de 5 zile lucrătoare.
5.2 Dacă nu se convine altfel în cazuri individuale, prețul include toate serviciile și serviciile auxiliare ale contractantului, precum și toate costurile auxiliare (de exemplu, ambalarea corespunzătoare, costurile de transport, inclusiv orice asigurare de transport și de răspundere civilă, descărcarea).
5.3 . Majorările de preț intră în vigoare numai dacă au fost convenite cu noi în scris înainte de livrarea sau prestarea serviciului. În cazul în care contractantul reduce, în general, prețurile convenite cu noi după încheierea contractului sau după livrare, dar în perioada de plată, prețul redus ne va fi, de asemenea, facturat pentru livrarea sau serviciul în curs de execuție sau deja executat.
Secțiunea 6: Ambalarea:
6.1. Costurile de ambalare sunt incluse în prețul convenit. În caz contrar, costurile de ambalare vor fi asumate integral sau parțial numai dacă acest lucru a fost convenit în scris între contractant și noi.
6.2 Instrucțiunile de ambalare și expediere convenite trebuie respectate cu strictețe. Orice costuri suportate de noi din cauza nerespectării instrucțiunilor noastre de expediere vor fi suportate de către contractant. Același lucru este valabil și pentru costurile suplimentare rezultate din circumstanțe pentru care Antreprenorul este responsabil pentru un transport accelerat necesar.
6.3. Ambalajul trebuie să fie conform din punct de vedere legal, uzual în comerț, adecvat, fără defecte și astfel încât să fie adecvat pentru protejarea elementelor contractuale livrate până la destinația specificată sau la locul de instalare. Avem dreptul, dar nu și obligația, de a returna ambalajele pe cheltuiala și riscul partenerului contractual sau de a le elimina într-un mod ecologic, în conformitate cu normele de gestionare a reciclării aplicabile la momentul livrării.
Secțiunea 7: Facturarea, documentația:
7.1. Facturile, notele de livrare și notele de expediție trebuie să specifice elementele esențiale ale comenzii. Fiecare expediere, inclusiv coletele poștale, trebuie să fie însoțită de un bon de însoțire cu o descriere precisă a conținutului și cu numărul comenzii.
7.2 Factura trebuie să fie emisă pentru societatea din grupul NOVOFERM care a efectuat comanda și trimisă în format electronic sau digital la adresa de e-mail menționată în comandă sau mai jos.
- Novoferm GmbH, Schüttensteiner Str. 26, 46419 Isselburg - invoice@novoferm.com
- Novoferm Vertriebs GmbH, Schüttensteiner Str. 26, 46419 Isselburg (comerț) - invoice@novoferm.de
- Novoferm Vertriebs GmbH, Industriestraße 12, 74336 Brackenheim (industrie) - invoice@novoferm.com
- Novoferm Spare Parts GmbH, Isselburger Straße 31, 46459 Rees - invoice.spc@novoferm.com
- DSS Docking Solution und Service GmbH, Springrad 4, 30419 Hanovra - invoice@mydocking.com
- Novoferm Verladetechnik und Service GmbH, Willi-Bleicher-Straße 7, 52353 Düren - invoice.vsg@novoferm.com
- Novoferm tormatic GmbH, Eisenhüttenweg 6, 44145 Dortmund - rechnung@tormatic.de
- Novoferm Riexinger Türenwerke GmbH, Industriestraße 12, 74336 Brackenheim - invoice@riexinger.com
- Novoferm Siebau GmbH, Backeswiese 23, 57223 Kreuztal - invoice@siebau-cargotore.com
7.2. În cazul în care s-a convenit sau este necesar, se trimit două exemplare prin poștă, adresate sediului social al societății afiliate respective (pentru adrese, a se vedea domeniul de aplicare al Termenilor și condițiilor de cumpărare).
7.3 Buletinele de livrare originale trebuie să fie anexate la fiecare transport. Numărul complet al comenzii, numărul comisiei, centrul de costuri, numărul articolului și solicitantul trebuie notate pe toate documentele. Dacă aceste informații lipsesc, facturile nu pot fi verificate și nu trebuie plătite.
7.4. Toate documentele necesare pentru recepție, exploatare, întreținere și reparații, în special rapoartele de testare și manualele de reparații, trebuie să ne fie trimise de către contractant în formă reproductibilă gratuit odată cu livrarea sau puse la dispoziția noastră în formate de fișier standard (de exemplu, descărcare PDF). Cu toate acestea, acestea trebuie să ne parvină în termen de cel mult 5 zile de la primirea facturii. Perioada de plată nu începe înainte de primirea completă a documentelor convenite în conformitate cu secțiunea 7 și a documentelor însoțitoare și a certificatelor în conformitate cu secțiunea 2.3.
Secțiunea 8: Condiții de plată:
8.1 Plata se efectuează conform celor convenite, dar nu înainte de îndeplinirea obligațiilor de performanță corespunzătoare de către contractant, cu excepția cazului în care se convine în mod expres altfel. O livrare/serviciu efectuat înainte de data convenită nu afectează perioada de plată legată de această dată.
8.2 În cazul în care nu s-a ajuns la un acord privind plata, factura va fi achitată după livrare și executare și primirea facturii în departamentul nostru contabil central în termen de 14 zile cu o reducere de 3% sau după 30 de zile strict net. Plata prin transfer bancar se consideră a fi fost efectuată de îndată ce debitorul dă instrucțiuni băncii sale să execute transferul, dacă sunt disponibile fonduri suficiente.
8.3 Mijloacele de plată sunt la latitudinea noastră.
8.4. Orice obligație existentă a Novoferm de a plăti dobânzi de întârziere se limitează la o dobândă în valoare de cinci puncte procentuale peste rata dobânzii de bază, fără dovada unor daune mai mari de către contractant. Dobânzile de întârziere nu sunt datorate.
8.5. Contractantul poate compensa numai creanțele necontestate sau stabilite în mod legal.
Secțiunea 9: Calitate și garanție în general:
9.1. Antreprenorul datorează livrări și servicii ireproșabile. Acesta este responsabil pentru asigurarea faptului că obiectul contractului are caracteristicile de calitate convenite și corespunde utilizării prevăzute, celei mai recente stări a tehnicii, dispozițiilor legale relevante și reglementărilor și orientărilor autorităților, asociațiilor comerciale și organizațiilor profesionale și nu încalcă drepturile terților. Contractorul este responsabil să se asigure că bunurile au caracteristicile specificate și asumate în mod expres sau tacit conform contractului la momentul livrării și că nu prezintă defecte care să afecteze utilizarea, consumul sau prelucrarea acestora.
9.2. Antreprenorul trebuie să instituie și să mențină un sistem documentat de asigurare a calității care să fie adecvat în ceea ce privește tipul și domeniul de aplicare și să corespundă celor mai recente stadii ale tehnicii. Acesta trebuie să întocmească înregistrări, în special ale inspecțiilor sale de calitate, și să le pună la dispoziție la cerere. Contractantul consimte prin prezenta la audituri de calitate pentru a evalua eficacitatea sistemului său de asigurare a calității de către Novoferm sau unul dintre reprezentanții noștri autorizați.
9.3 În cazul serviciilor de inginerie, consultanță, software sau documentare și în cazul detașării de personal, contractantul își asumă garanția nelimitată pentru corectitudinea și exhaustivitatea informațiilor și instrucțiunilor scrise și verbale.
9.4 Contractorul garantează prestarea serviciilor de instruire, întreținere, reparații și revizii în legătură cu elementele contractuale livrate, contra unei remunerații obișnuite pe piață, precum și livrările de piese de schimb și de uzură pentru o perioadă de 15 ani de la data îndeplinirii contractului.
Secțiunea 10: Răspunderea generală:
10.1 Antreprenorul garantează că produsele furnizate de acesta sunt lipsite de defecte și se angajează să ne despăgubească pe plan intern în cazul în care terțe părți ne revendică drepturile ca urmare a unor daune cauzate de antreprenor.
10.2. În cadrul răspunderii pentru produse, contractantul este, de asemenea, obligat să ramburseze orice cheltuieli rezultate din sau în legătură cu o acțiune de rechemare efectuată de noi. Îl vom informa pe contractant cu privire la conținutul și domeniul de aplicare al acțiunii de rechemare care urmează să fie efectuată - în măsura în care este posibil și rezonabil - și îi vom oferi posibilitatea de a face observații.
10.3. Contractorul trebuie să mențină o poliță de asigurare de răspundere civilă pentru întreprinderi și produse cu acoperire a costurilor de rechemare, care trebuie dovedită la cerere și care îndeplinește cerințele scopului de utilizare a bunurilor recognoscibil pentru contractant. Antreprenorul are dreptul de a obține de la noi informațiile necesare pentru evaluarea riscurilor.
10.4 Revendicările ulterioare rămân neafectate.
10.5 Antreprenorul este răspunzător pentru daunele cauzate de întârziere în măsura permisă de lege. Fără dovezi, suntem îndreptățiți să percepem 15% din prețul net convenit (a se vedea clauza 5.1) al părții întârziate a livrării. Este permisă dovedirea faptului că nu s-au produs daune sau că acestea au fost mai mici.
10.6. Răspunderea pentru cererile de despăgubire care rezultă din încălcarea contractului este reglementată de dispozițiile legale. Datorită sistemului de asigurare a calității stabilit, în caz de daune se prezumă culpa contractantului. Dovezile de exonerare sunt admisibile.
10.7. Dacă se asumă un risc de achiziție și/sau o garanție, contractantul este răspunzător indiferent de culpă.
Secțiunea 11: Drepturile de proprietate:
11.1. Antreprenorul garantează că bunurile livrate sunt libere de drepturi ale terților. Referirile la astfel de drepturi, rezervele în favoarea terților și altele asemenea sunt, de asemenea, irelevante în ceea ce privește această obligație de garanție dacă rezultă din facturi, bonuri de livrare, scrisori de confirmare etc. și chiar dacă nu ne opunem în mod expres la acestea.
11.2. În cazul în care terțe părți, în mod direct sau indirect prin intermediul clienților noștri, formulează pretenții împotriva noastră pentru încălcarea drepturilor de proprietate, contractantul ne va despăgubi împotriva tuturor pretențiilor și va rambursa costurile litigiului. În plus, suntem îndreptățiți să obținem de la partea terță autorizația de a utiliza elementele de livrare sau serviciile în cauză pe cheltuiala contractantului.
11.3. Dispozițiile de mai sus nu se aplică în cazul în care Antreprenorul a fabricat bunurile livrate în conformitate cu documentele, eșantioanele, modelele sau specificațiile similare furnizate de noi și nu știe sau nu trebuie să știe că drepturile de proprietate industrială sunt încălcate ca urmare.
Secțiunea 12: Scule:
12.1. În cazul în care nu a fost încheiat niciun contract pentru furnizarea de scule, se aplică următoarele acorduri din secțiunea 12:
12.2 Dacă sculele sunt furnizate de noi, acestea rămân proprietatea noastră. Antreprenorul este obligat să trateze uneltele în mod corespunzător și cu grijă, să le întrețină și să le asigure împotriva incendiilor, avariilor provocate de apă și furtului, pe cheltuiala sa. Antreprenorul ne cedează prin prezenta toate pretențiile de despăgubire care decurg din această asigurare. Noi acceptăm cesiunea.
12.3 Sculele trebuie să fie utilizate exclusiv pentru comenzile noastre. În caz de nerespectare sau după încetarea relației contractuale, avem dreptul de a solicita returnarea sculelor. Drepturile de retenție ale contractantului asupra sculelor sunt excluse în mod expres.
Secțiunea 13: Vizite reprezentative:
Vizitele de reprezentare sunt posibile numai după convenirea prealabilă a unei întâlniri.
Secțiunea 14: Cesiunea creanțelor:
Cesiunea creanțelor contractantului este interzisă fără acordul nostru prealabil scris.
Secțiunea 15: Dreptul de reziliere în cazuri speciale:
Avem dreptul de a ne retrage din contract sau de a rezilia contractul fără preaviz în cazul în care se solicită procedura de insolvență împotriva activelor contractantului, în cazul unor dificultăți de plată sau de livrare care nu sunt doar temporare, în cazul unei suspendări nejustificate a plăților care nu sunt doar temporare sau în cazul în care se solicită procedura de soluționare extrajudiciară (moratoriu).
Secțiunea 16: Prelucrarea datelor:
Dorim să subliniem faptul că datele privind tranzacțiile comerciale sunt prelucrate în cadrul companiei noastre și ne rezervăm dreptul de a transmite datele necesare pentru obținerea protecției creditului către furnizorul de asigurări. În cazurile de la art. 13 GDPR, furnizăm informații privind protecția datelor pentru persoanele autorizate să prelucreze datele.
Secțiunea 17: Conformitatea cu reglementările legale
17.1 Interdicții de import și comercializare, reglementări privind produsele, materiale conflictuale
17.1.1Pentrulivrările din alte țări ale UE, trebuie să se anexeze gratuit la scrisoarea de trăsură o factură vamală (în 3 exemplare) și o dovadă de origine valabilă pentru vămuirea preferențială la import (declarație de origine, certificat de circulație etc.).
17.1.2. Vămuirea la export este efectuată de către contractant pe cheltuiala și riscul său. În cazul livrărilor de bunuri care nu sunt fabricate în Germania și de bunuri care fac obiectul vămuirii, trebuie anexată la bunuri o declarație prealabilă a furnizorului în care se menționează numărul nostru de piesă.
17.1.3. În cazul în care contractantul nu face o referire corespunzătoare în oferta sa sau în confirmarea comenzii, putem presupune că licențele de export nu sunt necesare în țara de fabricație. În cazul în care licențele de export sunt totuși necesare, acestea vor fi procurate de către contractant pe propria sa cheltuială și risc.
17.1.4 Antreprenorul garantează că toate articolele contractuale, piesele și materialele acestora ne pot fi livrate în conformitate cu legea, fără a încălca interdicțiile legale sau oficiale de import și comerț.
17.1.5 Antreprenorul confirmă prin prezenta că materialele conținute în articolele de livrare nu provin din zone de conflict și de risc ridicat în sensul Orientării pentru identificarea zonelor de conflict și de risc ridicat și a altor riscuri ale lanțului de aprovizionare a Comisiei Europene și că Vânzătorul a depus toate eforturile rezonabile pentru a verifica originea materialelor. Se așteaptă respectarea Orientărilor OCDE privind due diligence pentru lanțurile de aprovizionare responsabile cu minerale provenite din zone afectate de conflicte și cu risc ridicat. La cerere, contractantul furnizează toate documentele relevante care dovedesc respectarea acestor obligații.
17.1.6. În cazul nerespectării acestor obligații de către contractant și agenții săi, vom avea dreptul de a ne retrage din contract fără alte obligații sau de a rezilia contractul în mod extraordinar. Antreprenorul ne va despăgubi pentru daunele, costurile și consecințele altor dezavantaje care rezultă din nerespectarea acestor obligații.
17.2 REGLEMENTAREA REACH
17.2.1 Furnizorul garantează că toate substanțele, preparatele și produsele conținute în elementele de livrare și în părțile și ambalajele acestora sunt înregistrate în conformitate cu cerințele Regulamentului REACH (Regulamentul (CE) nr. 1907/2006). Furnizorul va furniza toate fișele tehnice de securitate relevante și alte informații necesare la cerere.
17.2.2 În cazul nerespectării acestor obligații de către Furnizor și agenții săi, vom avea dreptul de a ne retrage din contract fără alte obligații sau de a rezilia contractul în mod extraordinar. Contractantul ne va despăgubi pentru daunele, costurile și consecințele altor dezavantaje care decurg din nerespectarea acestor obligații.
17.3 Gestionarea mediului
17.3.1 Antreprenorul garantează că a stabilit și menține un sistem eficient de management de mediu pentru societatea sa. Cu excepția cazului în care se convine altfel în cazuri individuale, sistemul de asigurare a calității trebuie să îndeplinească cel puțin cerințele celei mai recente versiuni a DIN EN ISO 14001.
17.3.2 Antreprenorii care nu dețin o astfel de certificare sunt rugați să
să depună eforturi pentru obținerea certificării
să mențină un program de protecție a mediului
să cunoască legile de mediu și ordonanțele și reglementările relevante și să le respecte
să se mențină la curent cu modificările legislative
să documenteze și să măsoare aspectele și impactul asupra mediului și să deducă din acestea programe de îmbunătățire adecvate
să formeze angajații pe teme relevante pentru mediu
17.4 Economia circulară și Ordonanța privind ambalajele
17.4.1 Antreprenorul garantează că toate substanțele, preparatele și produsele conținute în elementele de livrare și în părțile și ambalajele acestora au fost manipulate în conformitate cu cerințele Ordonanței privind economia circulară și ambalajele. Antreprenorul va furniza, la cerere, toate documentele relevante care dovedesc respectarea acestor obligații.
17.4.2 . În cazul nerespectării acestor obligații de către contractant și agenții săi, vom avea dreptul de a ne retrage din contract fără alte obligații sau de a rezilia contractul în mod extraordinar. Antreprenorul ne va despăgubi pentru daunele, costurile și consecințele altor dezavantaje care rezultă din nerespectarea acestor obligații.
17.5 Regulamentul privind produsele pentru construcții, BauPG
17.5.1 În calitate de furnizor de produse pentru construcții sau de accesorii ale acestora, Antreprenorul garantează că acestea sunt conforme cu standardele sau aprobările de produs ale autorității competente și că sunt documentate și livrate în conformitate cu prevederile Regulamentului privind produsele pentru construcții (BauprodukteVO) și ale Legii privind produsele pentru construcții (BauPG). Antreprenorul va păstra declarațiile de performanță publicate disponibile pe internet pentru a fi consultate în conformitate cu legea timp de cel puțin zece ani de la livrare și va furniza la cerere toate documentele relevante care dovedesc respectarea acestor obligații.
17.5.2 . În cazul nerespectării acestor obligații de către contractant și agenții săi, vom avea dreptul de a ne retrage din contract fără alte obligații sau de a rezilia contractul în mod extraordinar. Antreprenorul ne va despăgubi pentru daunele, costurile și consecințele altor dezavantaje care rezultă din nerespectarea acestor obligații.
Secțiunea 18: Respectarea obligațiilor de due diligence în lanțul de aprovizionare
(Codul de conduită Novoferm pentru furnizori)
Contractantul se angajează - chiar dacă nu este (încă) direct obligat prin lege să respecte obligațiile de due diligence în lanțurile sale de aprovizionare în conformitate cu Legea germană privind due diligence în lanțul de aprovizionare (LksG) - să respecte normele și obligațiile reglementate în aceasta pe baza Codului de conduită Novoferm pentru furnizori. Versiunea actuală este publicată la adresa https://www.novoferm.com/de/codul de conduită pentru furnizori.
Secțiunea 19: Alegerea legii pentru tranzacțiile comerciale internaționale
Acești termeni și condiții și întregul raport juridic dintre noi și contractant sunt reglementate de legislația Republicii Federale Germania, cu excluderea Convenției ONU privind contractele de vânzare internațională de mărfuri din 11 aprilie 1980 (CISG - "Convenția de la Viena privind vânzarea de mărfuri").
Secțiunea 20: Limba contractuală aplicabilă, reguli de interpretare
20.1. Cu excepția cazului în care se convine altfel, limba contractului este germana. În cazul în care, pe lângă confirmarea de comandă în limba germană, există o versiune în limba clientului sau într-o altă limbă străină, numai versiunea germană este decisivă pentru interpretarea contractului. Dacă există doar o confirmare de comandă într-o limbă străină, formularea acesteia tradusă în limba germană este decisivă pentru interpretare.
20.1. În cazul în care există un dezacord între părțile contractante cu privire la formularea unei traduceri în conformitate cu alineatul (1), un traducător de documente numit public este însărcinat în comun și pe cheltuiala ambelor părți, a cărui formulare a traducerii este decisivă pentru interpretarea contractului.
20.3. În cazul în care problema interpretării contractului sau a versiunii aplicabile nu poate fi clarificată de comun acord, instanța competentă stabilește în mod independent baza de interpretare.
Secțiunea 21: Locul de îndeplinire, locul de jurisdicție
21.1 Dacă contractantul este un comerciant în sensul Codului comercial german (HGB), o persoană juridică de drept public sau un fond special de drept public, locul de îndeplinire a obligațiilor contractuale ale contractantului față de
Novoferm GmbH, cu sediul social în 46419 Isselburg-Werth
Novoferm Vertriebs GmbH, cu sediul social în D-46419 Isselburg-Werth
Novoferm Spareparts GmbH, cu sediul social în D-46459 Rees
DSS Docking Solution und Service GmbH cu sediul social în D-30419 Hannover
Novoferm Verladetechnik GmbH cu sediul social în D-52353 Düren
Novoferm tormatic GmbH, cu sediul social în D-44145 Dortmund
Novoferm Riexinger Türenwerke GmbH, cu sediul social în D-74336 Brackenheim-Hausen
Novoferm Siebau GmbH, cu sediul social în D-57223 Kreuztal.
21.2 În cazul în care contractantul este un comerciant în sensul Codului comercial german (HGB), o persoană juridică de drept public sau un fond special de drept public sau nu are sediul social în Republica Federală Germania, competența exclusivă pentru toate litigiile care decurg direct sau indirect din relația contractuală cu
Novoferm GmbH D-46419 Isselburg-Werth (AG Bocholt)
Novoferm Vertriebs GmbH D-46419 Isselburg-Werth (AG Bocholt)
Novoferm Spareparts GmbH D-46459 Rees (AG Coesfeld)
DSS Docking Solution und Service GmbH D-30175 Hanovra (AG Hanovra)
Novoferm Verladetechnik GmbH D-52353 Düren (AG Düren)
Novoferm tormatic GmbH D-44145 Dortmund (AG Dortmund)
Novoferm Riexinger Türenwerke GmbH D-74072 Heilbronn/Neckar (AG Heilbronn)
Novoferm Siebau GmbH D-46459 Rees (AG Coesfeld).
Aceasta se aplică în mod corespunzător procedurilor judiciare împotriva contractantului. Cu toate acestea, suntem, de asemenea, îndreptățiți, la discreția noastră, să acționăm în justiție la sediul social al contractantului.
Secțiunea 23: Diverse:
23.1 Nulitatea unor dispoziții individuale ale acestor Termeni și condiții de achiziție nu va afecta valabilitatea celorlalte dispoziții.
23.2 Toate acordurile încheiate între noi și contractant în scopul executării contractului trebuie să fie confirmate sub formă de text electronic în scop probatoriu.
II Condiții suplimentare pentru contractele de cumpărare
la secțiunea 4: Livrarea:
re 4.1 Perioada de livrare începe la data comenzii obligatorii în conformitate cu secțiunea 2.
re 4.2 Riscul ne este transferat la livrarea corespunzătoare a bunurilor (DDP Incoterms® 2020).
la secțiunea 9: Garanție:
9.2 Vom notifica imediat orice deteriorare de transport sau defecte evidente. Vom inspecta bunurile pentru defecte recognoscibile în măsura și de îndată ce acest lucru este fezabil în cursul normal al activității. Orice părți defecte descoperite vor fi separate și raportate imediat. Dacă sunt descoperite alte defecte, acestea trebuie raportate imediat după descoperire. Contractantul renunță la apărarea de notificare tardivă a defectelor [§§ 377 (1) și (3) HGB] în cazul altor defecte decât cele evidente.
9.3 Dacă reexpedim bunurile în cursul normal al activității, iar Contractantul are cunoștință de acest lucru, perioada de inspecție și notificare a defectelor se prelungește în mod corespunzător.
9.4 Fără a aduce atingere drepturilor de recurs în conformitate cu secțiunile 327u, 445a și 478 din Codul civil german (BGB), Antreprenorul va oferi următoarea garanție pentru bunurile care nu au fost livrate conform contractului sau care sunt defecte:
Vom avea în continuare dreptul de a alege între livrarea ulterioară și îmbunătățirea ulterioară, chiar dacă defectul devine evident doar în timpul tratamentului sau al prelucrării. În loc de rectificare, avem dreptul, fără a aduce atingere celorlalte pretenții ale noastre, să rectificăm noi înșine defectul sau să îl facem să fie rectificat de alte persoane pe cheltuiala contractantului dacă și în măsura în care nu ne este posibil să informăm în prealabil contractantul cu privire la defect și la prejudiciul iminent sau dacă contractantul nu îndeplinește contractul imediat sau refuză îndeplinirea ulterioară în ciuda notificării defectului și a prejudiciului iminent. Același lucru se aplică și în cazul în care contractantul nu a remediat defectul notificat sau nu a furnizat un înlocuitor în termen de 2 săptămâni. În cazul în care contractantul lasă să expire neutilizat un termen de 2 săptămâni stabilit odată cu notificarea defectelor, avem dreptul să ne retragem din contract și să solicităm rambursarea cheltuielilor și despăgubiri pentru pierderea încrederii sau daune în locul executării. După expirarea termenului, nu mai suntem obligați să acceptăm îndeplinirea ulterioară.
9.7 Dacă nu s-a convenit altfel sau dacă legea nu prevede perioade mai lungi, perioada de garanție începe la livrare, este de 36 de luni pentru toate pretențiile de garanție și pentru defecte și este suspendată la primirea notificării noastre scrise privind defectele pe durata inspecției și a corespondenței ulterioare a contractantului - dar în orice caz timp de 3 luni. Pentru defecte recunoscute, bunuri reparate sau înlocuite, perioada începe din nou după primirea confirmării, acceptarea reparației sau livrarea bunurilor de înlocuire, în cazul în care furnizorul nu a prevăzut în mod expres executarea ulterioară ca un gest de bunăvoință sau nu se opune în mod expres reluării perioadei la acceptarea reparației sau livrarea bunurilor de înlocuire.
III Condiții suplimentare pentru contractele de lucrări și de muncă
Secțiunea 18: Execuție:
18.1. Antreprenorul execută lucrările pe propria răspundere și cu propriul său personal. Fără acordul nostru scris, contractantul nu este autorizat să încredințeze executarea totală sau parțială a lucrărilor unor terți.
18.2 Depozitarea articolelor necesare pentru prestarea serviciilor în incinta Novoferm poate avea loc numai în zonele de depozitare alocate. Contractantul trebuie să suporte întreaga responsabilitate și costurile pentru aceste articole până la transferul riscului.
18.2 Contractorul trebuie să ne notifice imediat orice modificare a tipului de compoziție a materialului prelucrat sau a designului în comparație cu serviciile similare prestate anterior pentru noi.
18.3 Antreprenorul trebuie să ne notifice imediat în scris cu privire la orice preocupări legate de tipul de execuție solicitat de noi în scop probatoriu.
18.4 Modificările ulterioare ale conținutului serviciului sunt permise, în măsura în care modificarea serviciului este rezonabilă pentru contractant.
18.5 În cazul în care trebuie să se abată de la sfera serviciilor convenite, Antreprenorul are dreptul de a formula pretenții suplimentare sau de a modifica programul numai în cazul în care a fost încheiat un acord suplimentar scris corespunzător înainte de execuție.
Secțiunea 4: Livrare; acceptare:
re 4.1 Sosirea obiectului executării într-o stare pregătită pentru acceptare este decisivă pentru punctualitatea livrării. Livrările sunt expediate astfel încât acestea să fie gata de acceptare la locul de executare (locul de primire specificat sau locul de executare, dacă primul nu este specificat) la data executării. În cazul unor modificări ulterioare ale executării, o nouă dată de livrare poate fi convenită la cererea contractantului.
4.2. Riscul ne este transferat în momentul acceptării serviciului.
4.6 În măsura în care au fost convenite certificate de testare a materialelor, acestea fac parte integrantă din serviciu. Nu suntem obligați să acceptăm bunurile fără un certificat. 4.4. Toate dovezile, informațiile și documentele însoțitoare referitoare la cadrul juridic (cf. secțiunile 2.3 și 17) privind lucrarea sau părți ale acesteia trebuie să fie disponibile în timp util pentru efectuarea de verificări încrucișate înainte sau la momentul recepției.
4.15. Recepția are loc în mod uniform și numai după finalizarea lucrărilor și numai după remedierea eventualelor defecte deja notificate. Nu se poate concluziona din notificarea finalizării de către contractant, din plata serviciilor, în special a plăților eșalonate, din punerea în funcțiune a pieselor fabricate etc. că serviciile sunt considerate ca fiind acceptate de noi ca fiind lipsite de defecte și în conformitate cu contractul.
Secțiunea 5: Prețuri:
5.3. În cazul în care conținutul serviciului este modificat ulterior, ajustarea prețului se face luând în considerare costurile suplimentare sau reduse reale necesare pe baza de calcul inițială a prețurilor de comandă.
Secțiunea 9: Garanție:
9.2 Avem dreptul de a alege între livrarea ulterioară și îmbunătățirea ulterioară.
9.3. În locul remedierii defectului, avem dreptul, fără a aduce atingere celorlalte pretenții ale noastre, să remediem noi înșine defectul sau să îl facem să fie remediat de alte persoane pe cheltuiala Antreprenorului dacă și în măsura în care nu ne este posibil să îl informăm în prealabil pe Antreprenor cu privire la defect și la prejudiciul iminent sau dacă Antreprenorul nu îndeplinește contractul imediat sau refuză îndeplinirea ulterioară în ciuda notificării defectului și a prejudiciului iminent. În cazul în care, în pofida notificării defectului și a amenințării cu pagube indirecte, contractantul nu efectuează imediat executarea ulterioară sau refuză în general executarea ulterioară sau dacă nu a remediat defectul notificat prin rectificare sau nu a furnizat un înlocuitor pentru partea defectă a serviciului într-un termen rezonabil, avem dreptul de a rezilia contractul individual în întregime sau, în cazul părților autonome ale serviciului, parțial. După expirarea termenului, nu mai suntem obligați să acceptăm îndeplinirea ulterioară.
9.4 Cu excepția cazului în care s-a convenit altfel sau dacă legea nu prevede perioade mai lungi, perioada de garanție începe după ziua recepției sau la livrare dacă recepția nu este prevăzută sau s-a renunțat la recepție, este de 36 de luni pentru toate pretențiile de garanție și defecte și se suspendă la primirea notificării noastre scrise privind defectele. Pentru bunurile reparate sau înlocuite, perioada începe din nou după acceptarea reparației sau livrarea bunurilor de înlocuire.
9.5. În cazul în care obiectul executării lucrărilor este prelucrat ulterior de către noi pentru clienții noștri sau livrat clienților noștri, momentul acceptării de către clientul nostru este decisiv pentru începerea perioadei.
Secțiunea 10: Răspundere:
Costurile și daunele suportate în timpul îndeplinirii contractului ca urmare a încălcării de către contractant a reglementărilor aplicabile privind siguranța, sănătatea și securitatea la locul de muncă și prevenirea accidentelor sunt suportate de către contractant. Antreprenorul este, de asemenea, responsabil pentru respectarea acestor reglementări de către subcontractanții săi.
Secțiunea 19: Anulare:
19.1. Cu excepția cazului în care se convine altfel, contractantul are drepturile legale în caz de anulare în conformitate cu secțiunea 648 BGB, dar este obligat să furnizeze detalii privind cheltuielile economisite. Antreprenorul trebuie să dovedească într-un mod rezonabil imposibilitatea de a economisi cheltuieli, precum și serviciile pe care le consideră ca fiind prestate sau parțial prestate.
19.2. Antreprenorul ne va acorda drepturile asupra tuturor serviciilor sau serviciilor parțiale pe care Antreprenorul le consideră ca fiind prestate sau începute, care ar trebui să ne fie transferate în cazul îndeplinirii corespunzătoare a contractului. În consecință, contractantul ne transferă în special dreptul de proprietate asupra obiectelor de prestație corespunzătoare, precum și drepturile convenite de utilizare a rezultatelor muncii sau a rezultatelor parțiale.
19.3 Antreprenorul ne va furniza, de asemenea, toate celelalte informații și documente necesare pentru finalizarea executării lucrărilor în schimbul unei remunerații corespunzătoare.
19.4 Dacă reziliem contractul din motive întemeiate și dacă Antreprenorul este responsabil pentru acest lucru, acesta va fi remunerat numai pentru serviciile individuale prestate până la primirea notificării de reziliere și utilizate de noi.
19.5 Acest lucru se aplică, de asemenea, în cazul în care contractantul își suspendă plățile sau a fost solicitată în mod legal deschiderea unei proceduri de insolvență sau a unei proceduri comparabile împotriva activelor sale, aceste proceduri sunt deschise sau deschiderea lor este respinsă din lipsă de active.
Termenii și condițiile de mai sus înlocuiesc Termenii și condițiile noastre de cumpărare 03/2011 și se aplică tuturor contractelor încheiate începând cu 01/09/2024.
Isselburg-Werth în septembrie 2024
Conducerea societăților din grupul Novoferm